Dziś kluczem do sukcesu nie jest już tylko świadczenie usług na wysokim poziomie lub oferowanie produktów najwyższej jakości. Istotną rolę w rozkręceniu własnego biznesu odgrywa kreatywna reklama, która trafi do jak największej ilości potencjalnych klientów. Sposobów jest mnóstwo, a ich skuteczność zależna jest m.in. od branży i profilu działalności.
Jednym z popularniejszych rozwiązań z dziedziny reklamy są stosowane od lat kolorowe bannery, bilboardy oraz ulotki, które każdego dnia mijamy na ulicy w drodze do szkoły lub pracy. Ich niemalejąca popularność świadczy o tym, że naprawdę można w ten sposób trafić do klienta, jednak przyklejony przez nas w bezmyślny sposób i źle umiejscowiony plakat może mieć zupełnie odwrotny skutek.
Niezaprzeczalnie w ostatniej dekadzie mocno na znaczeniu i to w każdym aspekcie nabrał internet. Jest to miejsce, które zastępuje nam telewizory, książki, sklepy oraz wyżej wspomniane kolorowe bannery. Niezależnie od charakteru naszej działalności możemy skorzystać z uniwersalnych narzędzi, jakie oferuj nam sieć, jak również wybrać takie, które są przeznaczone tylko dla niektórych branż. Za przykład może posłużyć nam promocja na Spotify, która oprócz budowania artystom renomy, przynosi im także korzyści finansowe. Z kolei firmy budowlane mogą wręcz przebierać w licznych serwisach ogłoszeniowych, na których mogą zostawić swoją wirtualną wizytówkę. A co można zaliczyć do tych bardziej neutralnych sposobów na promowanie?
Sprawą oczywistą jest własna strona internetowa. Nie musi być ona skomplikowana (a nawet nie powinna), ale powinna zawierać co najmniej podstawowe informacje o firmie, galerię zdjęć oraz dane kontaktowe. Co ważne, dziś już nie zapłacimy fortuny za stronę stawianą od zera, dlatego nawet niewielkie działalności gospodarcze mogą pozwolić sobie na taką inwestycję już na starcie.
Bardzo dobrym pomysłem na zaznaczenie swojej obecności w sieci i wypromowanie własnej marki jest Facebook, z którego korzystają miliony użytkowników. Ten portal społecznościowy oferuje nam możliwość założenia tzw. fanpage’a, który aktualnie jest jedną z najpopularniejszych wizytówek internetowych. Ma on nie tylko właściwości informacyjne dla potencjalnych klientów, ale również umożliwia nam z nimi bezpośredni kontakt.