Współcześnie muzycy mogą liczyć na coraz większą ilość interesujących i bardzo praktycznych rozwiązań promocyjnych. Z drugiej strony wszyscy mają do nich dostęp, a więc konkurencja jest po prostu olbrzymia. Głównym narzędziem, z którego korzystają artyści, jest internet. Dlaczego? Ponieważ sprzedaż muzyki w Internecie jest opcją najprostszą i najskuteczniejszą. To w ten sposób można najszybciej dotrzeć do olbrzymiej ilości odbiorców. Kluczem do sukcesu jest jednak korzystanie z rozwiązań dobrze sprawdzonych. Chodzi o usługi oferowane przez specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jak promować muzykę i w jaki sposób docierać do fanów.
Promowanie twórczości poprzez agregatory muzyczne
Dlaczego warto zaufać firmom takim jak Independent Digital? Ponieważ jest to zespół ekspertów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w obszarze promocji dorobku muzycznego zarówno w lokalnych jak też globalnych serwisach. To firma, która promuje artystów z całego świata. ID współpracuje z właścicielami polskich, a także zagranicznych playlist oraz z edytorami muzycznych serwisów cyfrowych i mediów zasięgowych. To właśnie dzięki temu promocja w Tidal lub na YouTube lub Amazon jest tak bardzo skuteczna.
Usługodawca ten posiada również własne kanały promocyjne i jest autorem niestandardowych akcji marketingowych. Dzięki takim metodom działania zasięgi twórców są większe, a treści mogą docierać do większej ilości potencjalnych klientów. Tym sposobem grono odbiorców stale się poszerza.
Czy warto być obecnym na playlistach popularnych serwisów muzycznych?
Czy rzeczywiście trafienie na playlisty najbardziej cenionych serwisów streamingowych ma sens i czy się opłaca? Pytanie to wydaje się retoryczne. W przypadku każdego solisty lub zespołu muzycznego jest to wręcz obowiązek. Innymi słowy, obecność w popularnych serwisach ma znaczenie nie do przecenienia. Tylko jednak tak doświadczeni specjaliści, jak Independent Digital wiedzą, jak przebiega sprzedaż muzyki w Internecie krok po kroku. Zaufanie ekspertów ma kluczowe znaczenie, ponieważ wiedzą oni, jakie działania powinny być prowadzone, aby trafić na playlisty Tidal, a także szeregu innych najbardziej znanych platform streamingowych.
To jednak nie wszystko, ponieważ usługi oferowane przez tych specjalistów obejmują także szeroki zakres wsparcia i doradztwa. Chodzi o przygotowanie i publikację muzyki również w innych źródłach. Naturalnie po samej publikacji materiałów obowiązek spoczywa też na twórcach. Należy się promować na przykład w mediach społecznościowych.