Broszury, foldery czy ulotki są powszechnym źródłem informacji. Wiele firm decyduje się na tę formę prezentowania swojej działalności, co sprawia, że taka forma reklamy jest cały czas popularna. Skuteczność naszych materiałów zależy jednak o kilku ważnych aspektów.
Dostosowanie reklamy do branży
Nie w każdej branży sprawdzi się reklama papierowa jako podstawowy element reklamy. Przykładem mogą być firmy świadczące usługi w branży IT, której podstawowym źródłem pozyskiwania klientów jest internet. Owszem podczas spotkań branżowych takich jak m.in. konferencje drukowane foldery będą najszybszym sposobem na nawiązanie pierwszego kontaktu z partnerami oraz kontrahentami. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku dziedzin, w których niezbędny jest pierwszy kontakt z klientem np. bankowość i finanse
Przejrzysty układ treści
Osoby odpowiadające za przygotowanie contentu oraz graficy mają przed sobą poważne zadanie, jakim jest stworzenie czytelnego układu treści. Nie jest to zadanie łatwe, szczególnie gdy oferta firmy jest szeroka, a chcemy dodatkowo uwzględnić osiągnięcia oraz case study, którymi firma się wyróżnia. Wybranie „perełek”, które znajdują się w materiałach to połowa sukcesu. Następnym krokiem jest stworzenie kompozycji oraz wizualizacji, która będzie czytelna i zrozumiała. Gra barw, czcionek oraz grafik wpływa na to, jak bardzo dana marka zapadnie w pamięci klientów.
Wykorzystanie technologii wydruku
Nad tym obszarem warto się szczególnie pochylić, ponieważ jest elementem decydującym. Dobrze wykonany wydruk jest zwieńczeniem pracy całego zespołu odpowiedzialnego za przygotowanie materiałów drukowanych. Wpływa on na odbiór informacji ze strony przyszłego klienta, dlatego wymaga najwyższej jakości materiałów.
Na pierwszy rzut oka istotna jest technologia wydruku. Z klasycznymi metodami wydruku mamy do czynienia od wielu lat, co skutkuje ograniczonym zainteresowaniem czytelników. Ich następcą jest druk wypukły w technologii 3DS. Dla tej technologii charakterystyczne jest cyfrowe uszlachetnienie, które przyciąga uwagę, wywołując przy tym pozytywne wrażenia sensoryczne. Połączenie walorów dotykowych i wzrokowych pozwala wzmocnić przekaz informacji poprzez odpowiednie bodźce.