Od lat reklama jest sposobem na dotarcie do przyszłych klientów. Dlatego firmy prześcigają się w wykorzystywanych metodach, które pozwolą im osiągnąć sukces biznesowy. Jednym z nich jest wykorzystanie pojazdów, które w prosty sposób zamieniają się w nośnik przekazu reklamowego.
Reklama na pojazdach jest coraz częściej spotykanym rozwiązaniem. Obecnie na rynku dostępne są różne rozwiązania umożliwiające zagospodarowanie powierzchni naszego auta pod reklamę. Jednym z nich są ramki na tablice rejestracyjne, które elegancko się prezentują i zapewniają solidne mocowanie tablicy rejestracyjnej. Na ramkach możliwe jest umieszczenie tekstu reklamowego lub logo z danymi kontaktowymi, co jest częstym rozwiązaniem wykorzystywanym przez salony samochodowe. Im więcej kilometrów pokona taki pojazd, tym większa jest szansa na wzbudzenie zainteresowania i pozyskanie klienta.
Dzisiaj nikogo już nie dziwi widok samochodów dostawczych, które posiadają widoczne logo producenta danego produktu. Choć taka forma reklamy wcale nie ogranicza się wyłącznie do pojazdów transportu produktów, ponieważ wykorzystywana jest ona również na innych pojazdach, co często można zauważyć, poruszając się po miejskich drogach. Do tego celu stosowana jest specjalna folia, która przyklejana jest na bokach i drzwiach pojazdu. Należy jednak pamiętać, żeby była ona przemyślana i nie powinna rozpraszać innych uczestników ruchu.
Kolejną możliwością jest wykorzystanie samochodu jako osobliwego słupa reklamowego, który w przeciwieństwie do wcześniejszych sposobów nie jest uczestnikiem ruchu. Taki pojazd zazwyczaj stoi na poboczu, żeby nie utrudniać poruszania się innym pojazdom. Zawarty na nim przekaz reklamowy może być umieszczony bezpośrednio na pojeździe lub przymocowanej do niego tablicy z przekazem reklamowym. Jest to forma reklamy, do której zazwyczaj wykorzystywane są pojazdy, które wyłączone są możliwości poruszania się w ruchu drogowym.